WIELE REFORM

Wiele reform oświato­wych zaprojektowano, wychodząc z właściwego funkcjonalizmowi poglądu, że szkoły służą ludziom pomocą w przystosowaniu się do dynamicznie zmieniających się warunków życia. Kiedy przystosowanie staje się problematyczne i pojawiają się trudności, nic dziwnego, że niektórzy w szkolnictwie widzą instrument naprawy. Ów związek między funkcjonalizmem a reformami oświatowymi pokażemy na pa­ru fikcyjnych przykładach.Niech Czytelnik wyobrazi sobie, że jest nie tylko funkcjonalistą, ale także gło­wą państwa, które wyzwoliło się właśnie z władzy kolonizatorów. W państwie są dwa plemiona równe liczbą i siłą, ciągnie się jednak za nimi długa historia wzajem­nej wrogości. Zjednoczył je jedynie opór wobec kolonialistów. Szef państwa zdaje sobie sprawę, że najdalej za dwadzieścia lat plemię z północy kraju dotknie susza, sąsiedni kraj stawia bowiem tamę na górnym odcinku rzeki przebiegającej przez oba kraje, co zmienia jej koryto.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących edukacji i wiedzy. Wpisy które tutaj zamieszczam dotyczą wiedzy z rożnych dziedzin życia. Mam nadzieję, że forma bloga Ci się spodoba. Zapraszam do czytania!