INNE POWODY

Oto inne powody: Niektórzy rodzice postrzegają szkołę jak wygodną instytucję usługową, której powierza się opiekę nad dzieckiem w godzinach pracy. Dla pewnych nauczycieli szkoła może być po prostu miejscem zarobkowania. Dla jakichś uczniów szkoła to przemiłe miejsce kontaktów towarzy­skich. Działacze związkowi mogąuważać, że szkolnictwo pomaga utrzymać pod kon­trolą ludzi, którzy w przeciwnym razie tłoczyliby się na rynku pracy. Pracodawcy mogą widzieć w szkołach skuteczny instrument przygotowania siły roboczej. Jak wśród tych wszystkich powodów, by wspierać szkolnictwo, rozpoznać funkcjonalne? Merton sądzi, że zna odpowiedź na to pytanie. Funkcje to dla niego te zauwa­żalne konsekwencje, które zmierzają do przystosowania lub dopasowania danego systemu. Odwołują się więc do adaptacyjnych skutków społecznych, podczas gdy powody i motywy kojarzą się prawdopodobnie tylko z zamiarami jednostki.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących edukacji i wiedzy. Wpisy które tutaj zamieszczam dotyczą wiedzy z rożnych dziedzin życia. Mam nadzieję, że forma bloga Ci się spodoba. Zapraszam do czytania!