DZIECKO ROBOTNIKA

Dziecko robotnika czy chłopa coraz częściej staje się intelektualistą na najwyższym poziomie — odwrotny proces przebiega z większymi oporami, ale przecież istnieje. Granice warstwowe stały się płynne. Dziecko robotnika czy chłopa, które stało się człowiekiem z wyższym wy­kształceniem, wnosi cechy swej nowej warstwy spo­łecznej w środowisko społeczne, z którego wyszło; cechy warstwy, z której wyszło — w warstwę spo­łeczną, w której się znalazło. Społeczna podstawa „ogólnonarodowego charakteru narodu’, wspólnej treści wyobrażeń związanych z tym pojęciem, zosta­ła stworzona. Już nie materialnym czynnikiem tego procesu stało się nowe znaczenie, nowa funkcja języka ogól­nonarodowego. Istniał on już od dawna jako wspólny zasób słów i „potocznych”, codziennych znaczeń z tymi słowami związanych.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących edukacji i wiedzy. Wpisy które tutaj zamieszczam dotyczą wiedzy z rożnych dziedzin życia. Mam nadzieję, że forma bloga Ci się spodoba. Zapraszam do czytania!