ASYMILACJA

Innymi słowy, system oświaty miał wyławiać ludzi zdolnych spośród wszystkich warstw społecznych i doprowadzić ich do opanowania tych umie­jętności. Szkolnictwo spełnia więc funkcję różnicowania ról. W tym miejscu warto zajrzeć do rozdziału 8. i przeczytać dyskusję o raportach oświatowych.Wielu reformatorów trzymających się linii funkcjonalizmu widzi w szkole zasa­dniczy instrument, którym posługuje się społeczeństwo, żeby sprostać wymaga­niom nowoczesności — politycznej, społecznej i ekonomicznej. Szkoły w ich mnie­maniu muszą nauczyć zwłaszcza działania zgodnego z zasadami demokracji, tolerowania różnic, pracy w warunkach wyspecjalizowanej i zaawansowanej tech­nologicznie gospodarki.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących edukacji i wiedzy. Wpisy które tutaj zamieszczam dotyczą wiedzy z rożnych dziedzin życia. Mam nadzieję, że forma bloga Ci się spodoba. Zapraszam do czytania!